söndag 12 januari 2014

Jodå, jag lever fortfarande

Nej, jag har inte blivit uppäten av en kiwi eller på annat sätt försvunnit från jordens yta, även om man kanske kan tro så på grund av den något bristande uppdateringen på sistone. Det beror, som de flesta nog vet, på att jag har haft min första semester sedan början av juli när jag började jobba här.
Sammanfattningsvis kan jag säga att min semester, som var väldigt efterlängtad, minst sagt har levt upp till förväntningarna! Riktigt bra har det varit men mer än så får ni inte veta just nu. Bilder ska in i datorn och sorterad och rensas ut, och ett långt inlägg (eller flera korta kanske? Hm, får se hur jag gör) ska skrivas om allt som har hänt sedan sist. Det gör jag inte ikväll dock, för efter att precis ha ätit middag med min värdfamilj för första gången på väldigt länge är det för sent för att kvällströtta Jessika ska få ihop något vettigt. Snacka om att det värmde att se barnen riktigt uppspelta över att få träffa mig igen, det var till och med så att båda vägrade sitta på sina vanliga platser vid middagsbordet eftersom de så gärna ville sitta bredvid mig! Konstigt hur otroligt söta de är när jag har varit ifrån dem ett tag!
Nytt år börjar nu med ny energi och nya upplevelser och erfarenheter i ryggsäcken. Efter att ha rest runt så mycket känns det skönt att vara tillbaka hemma och komma in i lite rutiner igen, så det känns inte alls så farligt att börja jobba igen. Ska försöka att inte vänta föööör länge med att få nästa blogginlägg skrivet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar