söndag 28 juli 2013

Influensatider, New Zealand's got talent och nästan en månad här

Den senaste veckan har varit väldigt blandad. Båda barnen har åkt på en sväng av influensan och legat utslagna större delen av veckan. För det mesta har någon av föräldrarna varit hemma för att hjälpa till, så på så sätt har det varit en ganska enkel vecka för min del, men det har varit långtråkigt också. Som tur är har jag inte blivit sjuk så jag hoppas att jag har klarat mig undan det (peppar peppar).

I fredags gick jag och tre andra au pairer på inspelning av audition till tv-programmet "New Zealand's got talent". Vi hade gratisbiljetter så jag hade ganska låga förväntningar, men det visade sig bli bra mycket bättre än jag hade trott. Av någon anledning (det var lite oklart varför men jag tänker då inte klaga) fick vi gå före en jättelång kö och hamnade därför längst fram i publiken, precis bakom juryn. Det blev till slut en jätterolig kväll så nu försöker vi ta reda på när det ska visas på tv!

Nu laddar jag upp för en ny vecka, killarna borde friskna till snart så då kommer det bli lite mer som vanligt här. Ja, det känns "som vanligt" att vara här nu, och eftersom det börjar närma sig en månad sedan jag kom är det väl inte så konstigt utan snarare som det ska vara. Ett år känns långt när jag tänker på hur mycket som har hänt sedan slutet av juli förra året, men med tanke på hur snabbt de här veckorna har gått kommer det nog att gå snabbt ändå. Efter att ha varit här inne i huset i princip hela veckan har jag även börjat kolla på vart jag vill resa under min tid här, och det finns så många ställen att åka till att ett år plötsligt inte alls känns så långt!

2 kommentarer:

  1. Nu har farfar Bengt blivit en av de första i Bobergsläkten att äga ett Google-konto. Nu ligger du i lä Jessika.
    Vi sitter nu på verandan i K-sund, Farmor jag och hela din familj Vi läser dina"brev" och ser att du verkar ha det bra "där under"

    SvaraRadera
  2. Jag har helt missat att ni har skrivit här, vad roligt att höra från er!
    Jodå, jag har det bra här, planerar att lägga upp lite mer bilder så småningom så att ni kan få se mer av hur mitt liv här borta ser ut! Kram.

    SvaraRadera