fredag 5 juli 2013

På plats i Auckland

Nu har jag varit på plats i snart två dygn, resan var lång men gick bra och snabbare än vad jag hade trott. Familjen känns hur bra som helst; föräldrarna är supertrevliga och barnen (två killar på 7 och 3 år) har tyckt att det har varit väldigt spännande med att ha en ny person i huset. Mamman i familjen har varit ledig de här två dagarna för att vara med mig, gå igenom hur saker och ting fungerar och fixa en del saker som sim-kort och bankkonto. Jet lagen har inte varit något större problem, jag slocknade på soffan igår och låg vaken mellan tre och fyra imorse, men annars har jag inte känt av den så mycket.

Huset vi bor i är kanon, området verkar bra från det jag har sett hittills och mitt rum är jättemysigt. Jag har visserligen bara packat upp de flesta sakerna, så egentligen har jag väl inte helt kommit i ordning ordentligt, men det känns ändå hemtrevligt och jag tror att jag kommer att trivas här.

Idag hade jag min första "play date"; ett av barnens bästa kompis kom över med sin au pair en stund så vi lät barnen springa runt och leka medan vi satt och pratade. Vi har redan planerat in nästa gång vi ska ses vilket känns bra så att jag lär känna några andra tjejer redan nu.

Imorgon ska vi åka till familjens "beach house" och nu i helgen ska jag börja köra lite tillsammans med pappan i familjen. På vänster sida av vägen. Det blir... spännande. Jag har redan hört historier om hur tidigare au pairer som har bott här har kört på fel sida av vägen, repat (den nya) bilen osv - jag vet inte riktigt om jag ska bli lugnad av det (jag kommer inte vara först om jag gör misstag) eller motsatsen (kommer jag göra samma sak?). Vi får väl se hur det går. Idag har jag hållt mig vaken hela dagen, så det kombinerat med många nya intryck och en massa spring och lek gör mig ganska säker på att jag kommer att slockna direkt när jag går och lägger mig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar