lördag 20 juli 2013

Jessika och de tyska tjejerna

Igår kom jag tillbaka efter att ha varit på tre dagars uppstartskurs som au pair-organisationen håller för nyanlända au pairer. De första två dagarna var det jag och 15 tyska tjejer (varför är det egentligen så väldigt många tyska au pairer här?), den sista dagen var det bara vi med lite yngre barn kvar så då var det jag och 6 tyska tjejer... Ibland blev det alltså lite för mycket tysktalande men ofta pratade de ändå engelska så för det mesta var det roligt eller i alla fall helt okej. 
Nu i helgen är jag ensam i huset, valde att inte följa med familjen till strandhuset och istället träffa fler jämnåriga. Idag umgicks jag på förmiddagen men en "kiwi" som jag fått kontakt med genom en gemensam släkting vi har, och på eftermiddagen träffade jag två tjejer från kursen nu i veckan. Jag gör alltså mitt bästa för att hitta vänner här borta - ju mer jag har att göra desto mindre hinner jag tänka på hur det är hemma i Sverige och desto mer har jag att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar