måndag 8 juli 2013

Helg i Onemana och första jobbdagen

I helgen följde jag med familjen till deras stuga som ligger precis vid en jättefin strand, lite mindre än två timmar i bil från Auckland. Det är mitt i vintern här, så jag var förberedd på mycket regn och kanske 10-15 grader, men i helgen var det väldigt fint väder. Lite svalt i skuggan kanske, men i solen var det inga problem att bara ha linne och jeans så det var ändå skönt att bara gå runt på stranden.
Vi gjorde egentligen inte så jättemycket när vi var där förutom att vi gick en långpromenad och att jag körde bil på vänster sida för första gången. Det var ett bra ställe att börja på eftersom det knappt fanns några bilar, och med tanke på att bilen inte har en skråma och jag bara satte igång vindrutetorkaren istället för blinkersen någon enstaka gång är jag nöjd med min insats. I övrigt har jag bland annat spelat en del schack mot den äldre av pojkarna (förlorat fem av fem gånger mot en sjuåring - känns stabilt), lekt med lillkillen och bara försökt komma in i det hela.

Idag (måndag) var min första riktiga jobbdag och även om det var några tillfällen som var lite tuffa så har det ändå gått bra. Jag är visserligen helt slut nu och med tanke på att mina sovrutiner har blivit hyfsat normala under helgen kan jag inte skylla på jet lag längre. Imorgon ska jag träffa en annan au pair med "hennes" barn så då blir det nog lättare eftersom jag inte kommer att behöva underhålla den yngre av mina killar konstant då som jag behövde idag.

Här är ett par bilder jag tog på stranden i lördags:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar