fredag 9 augusti 2013

"Vinterbilder"

Har jag nämnt att det finns palmer och citronträd där jag bor? Det säger kanske en del om hur vintervädret är, och eftersom det råkar vara en väldigt fin vinter sedan jag kom är det inga problem att gå ute i bara t-shirt och jeans en del dagar. Förra helgen var det visserligen dåligt väder så planerna fick ändras en aning, men eftersom det mesta jag gjorde då var att träffa andra au pairer för middagar, bio och fikor gjorde det inte så mycket.

Som det kanske syns har jag bytt utseende på bloggen. Bilden jag hade i bakgrunden tidigare, den på Auckland sett från vattnet (vyn jag ser varje gång jag åker in till centrum faktiskt), "började om" när man gick längre ner på sidan och teknisk som jag är bestämde jag att det bara var lättast att ta en av bildalternativet från bloggsidan istället. Auckland är känt som "the City of Sails" så helt opassande är bilden ändå inte!

Den här veckan har det varit jättefint väder, uppåt 20 grader vissa dagar, så jag och Jacob (eller Jakey som vi kallar honom - 3,5-åringen jag är hemma med om dagarna) har varit ute på utflykter de flesta dagarna. Nu när jag har vant mig med att köra här har det blivit mycket enklare att göra olika saker med honom och därför har dagarna gått mycket fortare och roligare.

Jag har varit ute ur huset många av kvällarna den här veckan så det är lite därför jag inte har skrivit något här på ett tag. I tisdags åt jag, min värdmamma och värdpappa ute på restaurang medan barnen var hos sin farmor och farfar. I onsdags hade jag som varje onsdag "coffe group" för oss au pairer som bor norr om stan, i torsdags åt jag och min värdmamma på restaurang tillsammans med hennes kompis och kompisens au pair, och igår kväll var jag ute med ett par svenska au pairer. Fullt upp med andra ord och jag älskar att det är så! I torsdags när jag skulle åka hemifrån för att möta upp min värdmamma kom Jakey fram till mig, kramade mig och frågade om jag skulle åka hem till Sverige nu. Det är lite svårt för en treåring att förstå hur lång tid ett år är, men jag förklarade för honom att jag ska vara här hos honom jääättelänge och nu känns det faktiskt väldigt bra att det är så.


Här kommer lite bilder från min och Jakeys vecka!

Stranden som de här bilderna är tagna från ligger på ca 15 min gångavstånd från vårat hus så här kommer vi nog spendera många sommardagar!

Visst är jobbet inte alltid roligt, men att gå runt här på arbetstid kan man inte klaga över! 


Vi hittade en jättebra lekplats som inte låg alltför långt bort - hit kommer vi åka oftare!

När man går eller kör runt på gatorna här kan man plötsligt komma till fantastiska vyer över havet, inget jag är van vid men det är verkligen häftigt att alltid vara så nära vattnet

"Tadaa!"

Den typiska bilden av Auckland



2 kommentarer:

  1. Jessika...Man spenderar inte tid, man tillbringar tid ;)

    SvaraRadera
  2. Ooops... Fast äsch, jag kan alltid skylla på att jag bor i ett engelsktalande land nu! ;)

    SvaraRadera