onsdag 21 augusti 2013

Några guldkorn i vardagen

En regnig onsdag som denna skulle lätt kunna bli trist, men fokuserar man på rätt saker kan den också bli väldigt bra. Här är några små guldkorn från idag:

1. Jakey som säger till mig att han har en hemlighet som han måste viska i mitt öra. Jag sätter mig på huk så att han ska nå upp, och han viskar "I love you" och ger mig en bamsekram. Så himla gosig liten kille!

2. Ethan fick godis från skolan för att de haft någon slags löpartävling som friluftsdag idag (jag ser inte riktigt logiken där...) Två klubbor, en chokladgroda och en liten chipspåse. Det första han säger är att det är bra att han fick två klubbor, för då kan han få en och Jakey en. Chokladgrodan och chipsen blir lite svårare, men han försäkrar mig om att det nog går att dela grodan på mitten, precis som de kan dela upp chipsen så att båda får lika mycket. Broderligt delade de på godiset (efter att de ätit frukt utan att klaga på att inte få godis direkt) utan några som helst ledsna miner eller tjat från min sida.

3. På fredag åker jag och ett par andra tjejer iväg på en weekend-resa, så jag har haft det att se fram emot ända sedan i lördags då vi började planera så smått. Det har varken löst sig med vilka som kommer åka, var vi ska bo eller vad vi ska göra där, men det är ju två dagar kvar så det hinner nog lösa sig.

4. Sluta tidigt och känna att det knappt spelar någon roll eftersom killarna ändå satt så snällt och ritade tillsammans med mig, vilket visar hur bra de har uppfört sig hela dagen. Då gör det inget om jag behöver fortsätta jobba länge till, ibland är det är det här jobbet trots allt hur bra som helst! (Och nu hör jag dem skrika på varandra från övervåningen, men jag jobbar inte längre så jag låter deras pappa ta det. Också en skön känsla på sätt och vis - höra att de bråkar men inte behöva lyfta ett finger...)


Ja, det var några bra saker som kan göra en regnig onsdag betydligt soligare. Snart ska jag träffa ett gäng au pairer och förhoppningsvis kunna reda ut helgens planer, hur det än blir är jag rätt så säker på att det kommer bli roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar