söndag 18 augusti 2013

Regn, rusk och fina vänner

Jag har börjat skriva ett blogginlägg om hur min jobbvardag ser ut här, så eftersom jag lär skriva klart det snart har jag inte så mycket intressant att berätta om från den här jobbveckan då inget speciellt har hänt. En del dagar har det regnat och blåst som bara den, så det har blivit bra mycket mer innelek än förra veckan. Vardagen funkar bra och det är ett väldigt bra jobb, men det är ändå helgerna som är veckans höjdpunkt och det jag ser fram emot under de jobbigare stunderna!

Förra fredagen skulle jag och tre andra tjejer ut på kvällen och tänkte att vi skulle gå till en klubb på campuset till ett universitet här norr om city. Vi åkte runt i minst tre kvart för att hitta det där stället, och kom efter många om och men fram. Det visade sig då att det var en privat maskerad som vi inte fick komma in på (en av tjejerna gick till och med in och frågade men fick nej från Dracula himself), så efter nästan en timmas bilåkande var vi tillbaka på ruta ett och visste inte vad vi skulle göra riktigt. Vi satte oss på en sportsbar/restaurang men blev efter ett tag utslängda eftersom en av tjejerna inte hade med sig giltig legitimation. Eftersom vi inte visste något annat ställe i närheten att åka till avslutade vi kvällen där, lite snopet och inte alls som planerat men ändå en helt okej kväll.

Som sagt har den här jobbveckan inte haft så mycket intressant att berätta om, så jag skippar det och hoppar direkt till den här helgen som hittills har varit hur bra som helst. Egentligen sammanfattas den bra på min kompis Fridas blogg (http://onceinalifetime.webblogg.se/2013/august/nu-borjar-det-riktiga-aventyret.html), plus att hon är bättre än mig på att se till att ta bilder. Jag och två andra svenska tjejer åkte i alla fall hem till Frida, som bor ute på landet utanför Auckland, i fredags kväll. Där vi lagade middag och satt och pratade hela kvällen, jättemysigt. Jag sov över där och på lördagen började jag och Frida planera vår första weekend-resa här på Nya Zealand. Planerna är fortfarande rätt så diffusa men vi är båda jättepeppade på att komma igång och resa runt lite nu, vi vill ju faktiskt se landet vi bor i! Vi åkte också in till Auckland tillsammans (trots att jag var den som stod för gps-läsning gick vi faktiskt bara lite vilse) men eftersom det regnade satt vi bara på ett fik och körde sedan runt i bilen för att se lite av centrum.

Nu ska jag snart ta bussen in till city igen, fast den här gången ska jag träffa en av mina tyska kompisar. Första veckorna försökte jag bara träffa så många au pairer som möjligt, så nu är det riktigt skönt att ha hittat nära vänner som jag verkligen vill umgås och resa tillsammans med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar