tisdag 13 maj 2014

Skollov, Waiheke och fler sydöbilder

Kan väl inte påstå att uppdateringen har varit på topp sedan sydöresan, i ärlighetens namn känns det som att det inte har hänt så mycket att skriva om alls. Nu tänker jag dock få ihop ett inlägg innan jag åker till Samoa, lite vardag mellan resorna finns såklart att nämna!


Första veckan efter min sydöresa var det fortfarande lov för barnen vilket innebar en trevlig ändring från hur vanliga veckor brukar se ut:

På måndagen tog jag båda killarna till ett "rock climbing"-ställe - en lokal fylld med klätterväggar för barn (och vuxna) och även ett stort lekområde. Där försvann hela dagen utan några som helst problem, en au pairs dröm att de lekte och klättrade så bra på egen hand! Tisdag till torsdag hade Ethan fotboll hela förmiddagarna så de dagarna blev lite mer som vanligt med play date på tisdagen, lekland med Jacob (och Frida+två av "hennes" barn) på onsdagen och inget speciellt på torsdagen. Eftersom jag hade båda mina barn bestämdes det att play daten på fredagen fick bli en utflykt till Kelly Tarltons, ett stort akvarium här i Auckland, tillsammans med de vi brukar träffa på fredagar. Coolt ställe och allt som allt en väldigt bra vecka!



Rock climbing - Jacob till höger och Ethan till vänster

Kelly Tarltons
Kelly Tarltons





De två helgerna som har gått sedan sydön har inte varit så väldans händelserika men trots det väldigt sköna. En dagsutflykt till Waiheke (en ö utanför Auckland) som inte gick riktigt som planerat på grund av färjan, luncher på de vanliga ställena, träffa andra au pairer för fikor, barnvakta en kväll, bokning/planering för Australien och fixande av saker till Samoa har fyllt helgerna kombinerat med lagom mycket slötid.

Waiheke Island

Waiheke Island
Waiheke Island
Frida på vårat favoritlunchställe i Takapuna

Här är förresten några bilder från sydön på mig som jag snott från Fridas blogg - tänkte att jag kan slänga in dem när jag ändå håller på och laddar upp bilder!






Nu ska jag börja packa för Samoa (paradisö - bara att googla om du inte hört talas om den och vill bli avundsjuk) - planet lyfter torsdag eftermiddag och även om vädret ser ut att bli halvdant ska det i alla fall bli väldigt varmt. Hotell, värme, stränder och ett par lediga dagar, behöver jag säga mer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar