lördag 24 maj 2014

Min fina tårta

Nu kommer ett litet inlägg bara för att jag vill skryta om tårtan jag bakade igår till Ethan, min äldre kille som fyller åtta år idag. Min värdmamma hade bett mig göra själva tårtbottnarna under dagen, vilket jag gjorde, men sedan på kvällen när jag barnvaktade (barnen sov och mina värdföräldrar var på 40-årsfest) hade jag inte så mycket att göra. Eftersom min värdmamma hade tänkt börja fixa ihop och dekorera tårtan mitt i natten när hon kom hem, och sedan göra klart den idag innan barnkalaset, tänkte jag att jag lika gärna kunde börja för att underlätta för henne. Med tv:n på i bakgrunden satte jag igång och här är resultatet:


Jag måste ge min värdmamma lite av äran eftersom hon kom hem vid elva och hjälpte mig att göra klart det som var kvar då, det vill säga en del av m&m:sen och armarna på gubbarna. Hon blev jätteglad över att jag gjort i stort sett hela tårtan och jag är minst sagt stolt över resultatet. Hur den smakar vet jag inte, det är i princip sockerkaka med vaniljsmak och karamellfärg inuti så särskilt spännande smakmässigt är den nog inte, men det tycker jag inte spelar så stor roll när det gäller ett barnkalas. Även gubbarna och påsen de håller i är ätbara, om man nu vill äta ren icing förstås...

Behöver jag säga att Ethan var glad över den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar