torsdag 6 mars 2014

En sista helgtrip - Coromandel

Som rubriken så smått avslöjar bestod förra helgen av en sista vanlig helg-roadtrip. Den här gången styrde jag, Frida och Paige (en au pair från Skottland som nyligen flyttade in i Fridas område - supermysig tjej) bilen mot Coromandel, halvön med de otroliga stränderna som typ hälften av alla kiwis (människovarianten) flyr till under sina semestrar. Sommar, stränder, vänner - behöver jag säga mer? Bilderna säger nog tillräckligt tror jag!





Sedan var vi på ett par typiska turistställen också (Cathedral Cove och Hot Water Beach), delade rum med en störtskön fransk-kanadensisk tjej, åt glass, bodde på ett riktigt mysigt backpackers och en massa mer! Med andra ord var det en väldigt bra helg. Trots detta känns det skönt att det var den sista vanlig helgresan, att jag är klar med nordön nu. Okej, jag har fortfarande kvar en resa till Wellington över en helg i mitten av mars, men eftersom vi flyger ner dit känns det mer som semester än vanlig roadtrip som vi gjort så många av nu. Utöver den helgen återstår såklart vår sydöresa, Samoa och Australien, så jag kommer inte direkt vara sysslolös de närmaste månaderna. De sakerna ser jag absolut fram emot, de är inte alls som helgresorna utan mycket större och mycket mer spännande om du frågar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar