fredag 21 februari 2014

Surfingparadiset Raglan

På måndagar känns det alltid som att jag har en lång vecka framför mig och så var det även i måndags. Precis som många andra veckor sitter jag nu här och njuter av att det är fredag och jag precis har slutat jobba. Hur långt bort helgen än må kännas på måndag morgon går veckorna ändå fort och så fort man kan skymta helgen runt hörnet lyses tillvaron upp lite extra.

Förra helgen var jag och Frida i Raglan, Nya Zeelands främsta surfingställe. Jag testade att surfa igen och tack vare att förhållandena var kanon - inte bara strålande sol utan även lagom stora vågor - har jag nu en riktigt positiv bild av surfing. Första gången var ju vågorna för tuffa så att det blev lite för tufft för att vara särskilt kul. Nu var det bara roligt! Jag kan konstatera att jag nog aldrig blir professionell surfare men det är smällar man får ta och det faktum att jag är ganska dålig på det gör de där gångerna då jag faktiskt lyckas stå upp på brädan till riktigt guldstunder.

Vad gjorde vi mer i Raglan? Tja, vi tältade (inga problem alls i sommarvädret) och pratade bort en kväll med två andra svenskar på campingen som gjorde work and travel, såg en vacker solnedgång, lagade pasta med pesto som i ärlighetens namn blev ganska äcklig pga billighets-pesto, åt så mycket fish and kumara chips att vi nästan rullade fram, låg på stranden och solade, pratade om livet och säkert en massa annat som jag glömt bort nu. Med andra ord ytterligare en bra helg ute på vift! 




Helgen som kommer nu kommer jag faktiskt stanna kvar hemma i Auckland, fast den kommer inte bli händelselös för den sakens skull. Ikväll blir det middag/fika ute med Frida och Charlotte för att planera vår sydöresa över påsk lite och på lördag är det Fridas födelsedag så då ska vi fira hennes och min födelsedag tillsammans med ett gäng kompisar. Det ska bli riktigt skojigt och Frida som är bakexpert har ett tårtrecept vi ska prova på - planen är att det ska bli en riktigt god chokladtårta för att fira våra 20-årsdagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar