måndag 10 februari 2014

Roadtrip österut

Jag är helt slut efter att ha jobbat idag, så det här inlägget blir bara en kort liten uppdatering. Egentligen har jag ingen anledning till varför jag är så trött, det har inte varit något speciellt med dagen (gå med Ethan till skolan, träning under min lediga förmiddag då Jacob varit på dagis, hämta Jacob, gå och hämta Ethan, låta killarna leka på lekplatsen på skolan, gå hem, fixa mellis och sedan in med båda killarna i bilen för att hämta upp min värdmamma från hennes jobb), kanske beror det på att det har varit tryckande varmt hela dagen.

I alla fall, igår kväll kom jag hem efter en riktig roadtrip under långhelgen. Torsdag var Waitangi Day, som är lite som Nya Zeelands nationaldag eftersom man då "firar" att det var det datumet som européerna och maorerna slutade kriga och skrev på ett avtal om det, i alla fall som min sjuåring Ethan beskrev det för mig. Därför var vi lediga då, så eftersom vi även tog fredagen ledigt kunde vi åka på onsdagen direkt efter jobbet. 

Helgens rutt var Auckland-Tauranga-Mt Manganui-Te Araroa-East Cape-Gisbourne-Napier-Taupo-Auckland. En del ställen stannade vi bara kort på för till exempel lunch och en del stannade vi såklart lite längre i. Helgen innehöll bland annat mycket bilåkande, många skratt, två nyfunna vänner, ett "Swedish backpackers party", regn i solsäkra Napier, god mat, världens första soluppgång (som tyvärr var för molnig för att faktiskt se solen, men vi såg det i alla fall bli ljust), ett ställe fullt av kiwisaker (mest frukten), shopping, varm choklad och säkert en massa annat som jag inte kommer på just nu!



Kameran åkte inte upp så ofta men här är några bilder jag tog:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar