söndag 1 december 2013

December

Första december och första advent. December, månaden då jag ska träffa min familj igen efter nästan ett halvår. Månaden då det ska vara mörkt och kallt, men nu är ljust och varmt istället. Något som i alla fall kan vara sig lite likt är julkalendern, inte kan man missa den bara för att man bor på andra sidan jorden inte! Jag och Frida avslutade nyss en bra helg här hemma med att sitta på min säng och titta på julkalendern, samtidigt som vi åt pepparkakor vi bakat idag (vi bakade också lussekatter tillsammans med Jennica och Katarina) med min fina adventsstjärna lysande bredvid. Trots adventsbak till julmusik under dagen har det inte funnits mycket till julstämning, men nu kom den i alla fall smygande en aning och jag ser fram emot att avsluta dagarna med att titta på julkalendern de närmaste veckorna. Att en så liten sak kan göra så mycket för humöret!

I lördags var jag på "avslutningsmiddag" på en kinesisk restaurang inne i stan på lördagen för en svensk au pair, Roila, som åkte vidare till Australien idag. Det roligaste med det var att vi träffade lite nya kompisar som verkade jättetrevliga, så det får verkligen tummen upp!

I övrigt har veckan sett ut precis som vanligt. Träning, play dates, gå till och från Ethans skola, hämta och lämna på Kindy, gosa, läsa böcker, leka med play dough, skälla och tjata på, ibland stressa en massa, ibland inte ha en aning om vad jag kan göra för att få tiden att gå över huvud taget. Det matar på precis som vanligt utan några förändringar och just nu känns det lite som att stå och trampa på samma ställe hela tiden. Det positiva är att det verkligen inte är långt kvar till jul nu, och även om det inte ändrar själva jobbet för tillfället så gör det ändå stor skillnad rent mentalt. Jag ser fram emot jul jättemycket - att äntligen få ordentligt ledigt från jobbet, resa runt och se nya saker och framför allt träffa min familj igen. Lite vemodigt är det visserligen också eftersom det innebär att jag och Frida inte har så lång tid kvar tillsammans med Katarina och Jennica, men jag försöker förtränga det just nu och bara tänka på de positiva sakerna med att det äntligen är december. Som julkalendern, sommar och vetskapen om att det snart händer nya och roliga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar