måndag 9 december 2013

4 detaljer från senaste veckan

1. Julgranen står nu pyntad i vardagsrummet, och det är inte ens tidigt för att vara i NZ. Konstig gran med konstigt pynt (varför hänger man godis i granen när man har små barn som verkligen inte kan hålla fingrarna borta? Gissa vems jobb som genast blev lite svårare...) så det ger inte det minsta julstämning. Fast det gör inget för min del, för det är så kort tid kvar tills att min familj kommer nu så det där med julstämning känns inte viktigt alls längre.

2. Jag klippte mig idag, det var verkligen på tiden! Nu är håret mycket kortare än jag tänkt mig, inte alls vad jag sa till frisören och det borde inte vara ett missförstånd pga språket tycker jag. Först var jag riktigt irriterad på det men nu tror jag att så fort jag har vant mig kommer jag istället vara väldigt nöjd. Och det kan säkert vara så att jag överdriver det hela i mitt huvud, så kort är det säkert inte egentligen.

3. Det börjar så smått reda ut sig med hur det blir med min hemfärd (hoppas jag!) Jag har mailat personen som ska boka om min biljett (25 mars tänker jag verkligen inte komma hem och det har aldrig varit planen, så biljetten måste bokas om så den går hemåt i sommar istället) och håller tummarna att det ska gå att flyga hem de datumen jag vill. Annars blir det någon dag hit eller dit annorlunda och det är inte hela världen, att faktiskt veta vilken dag det blir känns som det viktiga.

4. Sist men verkligen inte minst... Jag har bokat en resa till Samoa! I mitten av maj tar jag och Frida ett par dagar ledigt och åker till paradisön för att njuta lite extra mycket av livet. Det har vi gjort oss förtjänta av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar