tisdag 17 december 2013

En sista helg innan semestern

Nu kommer ett sista "det här har jag gjort i helgen"-inlägg innan jag går på semester. Det är tisdag kväll och på lördag morgon kommer, som ni som läser min blogg antagligen redan vet, min familj (både mamma, pappa, Jesper och Jonas) hit. Vi kommer fira jul här tillsammans med min värdfamilj och i övrigt resa runt Nya Zeeland tillsammans. Som jag har längtat! Lite orolig är jag för att det ska bli jobbigt när de åker igen, men mest ser jag bara supermycket fram emot det! Mer om det senare dock, för här kommer som sagt en uppdatering om min senaste vecka.

Hela helgen var det sådär underbart sommarväder, så det har hunnits med kvällspicknick vid stranden, solande, badande och som alltid många skratt tillsammans med mina fantastiska vänner. Jag kan fortfarande inte förstå att Katta och Jenkan åker snart, så även om det här var vår "hej då-helg" tillsammans så var det inte sorgligt på det sättet. Jag har nu även testat paddleboarding (man står upp på vad som ser ut som en surfingbräda, men har en paddel som man paddlar med för att ta sig fram.) Det var inte kallt i vattnet när vi väl kommit i, och det var en sådan där smällvarm dag så det var mest skönt att ramla i vattnet, för ramla i gjorde vi! Lite smått rödfläckig är jag såhär i efterhand, det märks vart jag missade att smörja in med solkräm, så det gick inte att göra sit ups på gymmet igår men det var det värt det för det var riktigt roligt! Nästa steg blir surfing, får hoppas på att det går lika bra!

Lördag kväll var vi inne i stan för att gå på "Christmas in the park". Sammanfattat kan man beskriva det som ett stort event/konsert där en massa kända artister sjöng både jullåtar och "vanliga" låtar. Det var tusentals i publiken och de flesta gjorde som oss, det vill säga hade picknick på gräsplanen det hela ägde rum på. Kommer ni där hemma i kalla Sverige ihåg hur det känns att sitta ute i shorts till halv elva på kvällen och inte frysa? Jag vet att jag tjatar om hur skönt det är att det är sommar här (jag lär få äta upp det när ni får vår och jag höst, och kanske redan nu till jul när det ska bli regnigare tror jag) och ska försöka att inte göra det fullt lika mycket, men det gör ju sådan stor skillnad på vad man kan göra när man bor så nära havet! I alla fall, konserten var jättemysig, även om det väl mest var stämningen och atmosfären jag verkligen gillade, så det var ett riktigt bra avslut på en riktigt bra dag!

Det finns säkert en massa mer jag borde/skulle kunna skriva om, men det får bli en annan gång. Nu väntar sängen, så bilder från helgen får komma senare när jag har sparat ner dem på datorn. Ni får nöja er med en bild på mig och Jacob från i fredags istället!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar