måndag 25 november 2013

Min stora treåring

Min jättemysiga, underbara treåring kan cykla nu. Förstår ni hur stolt jag är? Han vet visserligen inte om det själv, så man måste springa bredvid och hålla i hans t-shirt även om det varken ger fart eller balans. Släpper man vänder han sig om, börjar vingla och blir sur (och så blir jag sur och så blir han surare osv... Så jag springer glatt bredvid och håller i t-shirten!) även om jag försökt berätta för honom att han cyklar helt och hållet själv!

Det är verkligen sommarväder här nu förresten. Inte svensk halvdan sommar, utan som riktig värmebölja i mitten av juli där hemma. Det har varit så hela veckan och jag kan inte annat än att få upp riktigt höga förväntningar på hur det kommer bli när det faktiskt är sommar här. På söndag är första officiella sommardagen, om man kan kalla det så, när det är 1 december - åh vad jag hoppas att det blir en fin sommar så att det fortsätter såhär! Livet leker verkligen just nu och vädret bidrar nog en hel del till det!

Här är två bilder på hur man kan ta en tupplur om man är liten och trött - måste säga att det inte ser ut som de bekvämaste ställningarna men han sov på ett bra tag...

Såhär sov han först i kanske en kvart....

...och sedan kröp han upp för att fortsätta sova såhär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar