söndag 10 november 2013

Halloween, helg och hemlängtan

Här kommer en söndagsuppdatering igen, känner mig duktig som faktiskt skriver om veckan som varit på söndagen istället för att skjuta upp det till mitten/slutet av nästa vecka! Både den här helgen och förra helgen har jag stannat här i Auckland (+Kaukapakapa, den lilla byn utanför Auckland som Frida bor i) och det har mest varit skönt! Förra helgen hade jag och de svenska tjejerna ett litet Halloween-firande hemma hos Frida med morotskaka, cupcakes och The Hobbit (ett måste att se efter att man varit i Hobbiton!) och den här helgen körde vi också filmkväll, fast hos mig den gången. En fika med min närmaste tyska kompis har också hunnits med sedan mitt förra blogginlägg och jag har planerat en massa inför våren (ja, april-juni känns som vår tycker jag, även om det ju faktiskt är vår nu i november också). Jag har riktigt mycket som kommer hända då att se fram emot med både sydöresa över påsk, paradisö i maj och Australien i juni, och även om det känns som att vi är ute i orimligt god tid så kan det alltid vara bra att ha lite koll på läget i alla fall.

Veckan som har gått har i övrigt varit ganska seg. Allt för ofta (antagligen nytt rekord sedan jag kom hit) har jag önskat att jag kunde sitta där hemma i soffan eller vid köksbordet i Eskilstuna och allt skulle vara "som vanligt". Varför vet jag inte riktigt och det känns inte helt logiskt eftersom det nu bara är 6 veckor kvar tills min familj kommer hit och hälsar på, men jag tror att det är uppladdningen inför jul som gör det. Advent och julmys är något jag kommer sakna riktigt mycket när det väl blir december och även om det knappt är mitten av november är det kanske just det som får mig att längta hem. Väldigt passande kom ett överraskningspaket med posten i tisdags som bland annat innehöll choklad och en adventsstjärna som nu lyser så fint på mitt rum, så lite mys kan jag ha även om det inte alls blir samma sak som hemma. 



Katarina får ta åt sig äran för dessa bakverk - hon bakar/lagar mat och vi andra äter, precis som vanligt!



Halloweenfirande i familjen bestod av lite extra Halloweenig middag följt av att pojkarna gick "Bus eller godis" utklädda till spöken! Måste säga att jag nog snarare tyckte de var söta än läskiga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar