torsdag 31 oktober 2013

Kindy, första maj och ytterligare en helg iväg

Som jag redan har berättat började lillkillen dagis (eller Kindy som vi kallar det) förra veckan. Både jag och föräldrarna trodde att det skulle bli rätt så tufft i och med att han är väldigt gosig och det tog ett antal gånger innan han vågade längre än en meter från mig när vi började på play groupen. Så fel vi hade! Det har inte varit några problem alls, bara att lämna av honom på morgonen och hämta upp honom efter lunch som planerat, inget gråt eller sura miner alls! Jag tror att det till stor del beror på att stället är riktigt häftigt, rena himmelriket för barn om ni frågar mig, så när vi har lämnat honom på mornarna har han varit så ivrig på att komma iväg och leka med alla saker att han i princip har velat att vi ska gå. Så nu har jag två förmiddagar i veckan när jag får lite tid att andas ut, gå och träna, äta lunch själv och sådana där lyxigheter som jag inte haft alls under vardagarna hittills. Riktigt skönt, och mina värdföräldrar är så avslappnade att de låter mig behålla samma lön även om jag knappt behöver göra något hushållsarbete alls under dessa lediga timmar!

I måndags var det "Labour Day", motsvarigheten till första maj antar jag, så då hade jag också ledigt. Det blev långhelg med svenska gänget till Taupo och Napier, en jättemysig stad på östkusten. De första två nätterna bodde vi på hostel (med blandat resultat) och sista natten, den i Napier, bodde vi på något B&B-liknande fast det var som att vi bodde hemma hos kvinnan som ägde stället. Superfint hus hade hon med fantastisk utsikt och vi alla kunde inte annat än att drömma om att kunna bo så någon gång i livet. I Napier var det också riktig sommarvärme - alltid skönt att få upp hoppet om att det faktiskt är sommar på riktigt snart.

För varje helgutflykt jag gör känns det som att jag kan ticka av något på listan, men det tillkommer också en massa saker till den. Frågan är om den kommer börja krympa snart? Om inte annat kommer den göra det över jul då många lådor tickas av när min riktiga familj är här och vi reser runt tillsammans! Tills dess ska jag förhoppningsvis få till en helg i Queenstown, surfing och träffa mina kompisar en massa. Mer än så har jag inte koll på just nu men vi kommer nog lyckas fylla upp tiden fram till jul på ett riktigt bra sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar