onsdag 16 oktober 2013

Håll i yoghurteeeen! (Eller 100 dagar)

Här kommer ett inlägg om vad jag gjorde nu i helgen och den här gången har jag inte väntat en hel vecka med att få det skrivet! Det blir så att jag mest skriver om helgerna eftersom det är då det faktiskt händer spännande saker. Okej, när man jobbar med barn kan det alltid hända saker som är spännande/gulliga/jobbiga/vad som helst egentligen, men ofta har de där stunderna försvunnit ur mina tankar när jag sätter mig ner vid datorn. Lillkillen är så himla mysig och fyller mina dagar med fina stunder, men han är också utmaningen av de båda killarna. Snart blir det dock lite nya rutiner i vardagen här eftersom Jake ska börja "kindy" nästa vecka, så ni lär få en liten uppdatering om hur det har gått senare.

Hur som helst, min helg har varit hur bra som helst! Jag och tre andra svenska tjejer (Frida och våra "faddrar" Katarina och Jennica som jag nu har nämnt tillräckligt mycket för att bara skriva deras namn tycker jag) åkte norrut eftersom Katarina och Jennica skulle göra skydive i Whangarei på söndagen. Fredag efter jobbet åkte vi till Paihia, bodde där en natt och åkte sedan till Whangarei på lördag eftermiddag för att ta andra natten där. På söndagen kollade vi in ett vattenfall och Katarina och Jennica hoppade som sagt var fallskärm medan jag och Frida satt i solen och tittade på. Mycket chillande, ätande, skrattande och njutande av livet i största allmänhet har det blivit och jisses vilket bra gäng vi är tillsammans!

I bilen på väg hem räknade jag och Frida ut att jag häromdagen varit här i 100 dagar, så den här helgen kan väl ses som riktigt bra 100-dagarsfirande!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar