söndag 1 september 2013

2 månader och första vårdagen

Okej, det kanske inte kan räknas som riktig vår egentligen, men idag är det 1:a september och för mig innebär det att det numera är vår. Äntligen! Vädret har faktiskt varit fint nu i helgen och det är väldigt trevligt att tänka att det kommer att bli så oftare och oftare nu de närmsta veckorna när det faktiskt är den första vårmånaden. Det märks kanske inte någon jätteskillnad nu direkt, men att det är september gör ändå en stor skillnad för mig.

Jag har varit här i två månader nu. På ett sätt känns det som evigheter sedan jag åkte hemifrån, men på de flesta sätt har tiden ändå gått precis så fort som alla sa att den kommer att göra. Två månader av ett helt år är egentligen inte så mycket, jag har hur mycket tid som helst på mig att göra alla de där sakerna jag vill hinna göra, men en del av mitt år har ändå redan gått. Hade det gått en månad nu hade jag känt att ett år kommer bli för långt. Hade det gått tre månader hade jag känt att det kommer bli för kort. Just nu känns det alltså helt perfekt. Jag håller redan på att titta lite på hur jag ska göra när det är dags att åka hem (på grund av visum- och mellanlandningsfunderingar) så även om hemfärd känns väldigt avlägset vet jag att det rätt som det är kommer vara jul och halva min tid redan ha gått. Och ja, efter jul kommer det bara rassla till och sedan är det plötsligt påsk... Nej, nu går jag händelserna i förväg lite för mycket, men jag tror att ni förstår vad jag menar. Fort kommer det gå (tror jag) och det känns bra eftersom tiden går fort när man har roligt, vilket visar på hur jag har det här!

Nu är det söndag kväll, så jag laddar upp inför en ny vecka. Den här helgen har jag träffat tre av de tyska tjejerna från uppstartskursen, en av dem har jag träffat ofta sedan dess och även om jag bara har träffat de andra två någon enstaka gång efter kursen är vi ett bra litet gäng tillsammans. Vi körde sightseeing i Devonport (en stadsdel i Auckland) filmkväll och övernattning hos en av tjejerna. Det var jättemysigt, så nu har jag lite ny energi till veckan som kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar