torsdag 17 april 2014

Höst, påsk och stor resa på gång

Den här veckan kom plötsligt hösten, inte bara enligt kalendern (för då har den varit här ett tag) utan även vädermässigt. Det känns lite konstigt att påskpyssla då, för även om jag på sätt och vis vant mig med att årstiderna är upp och ned här så blir det ändå lite konstigt vid vissa högtider.

I skrivande stund firar jag att påskledigheten nyss började, tack vare att familjen skulle till stugan nu över påsk slutade jag tidigt idag och ska ägna dagen åt att packa. Imorgon bitti, på tok för tidigt, går flyget till Queenstown där en tiodagars resa runt den delen av sydön jag inte har sett än börjar. Det ska bli riktigt skönt att vara ledig och roligt att resa runt igen efter många helger i Auckland på rad, så nu håller jag tummarna för att vädret inte ska vara för dåligt och för att allt ska gå som det ska. Simma med delfiner i Kaikoura, åka båt i Milford Sound, besöka den sydligaste punkten på sydön och paddla kajak i Abel Tasman är bara några av sakerna som väntar mig, så uttråkad kommer jag absolut inte vara! Jag räknar inte med att det blir någon uppdatering av bloggen under tiden men lovar att det ska komma ett långt inlägg om min resa när jag kommer hem till Auckland igen!



Ett par bilder från veckan som gått:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar